Kaspor Geofoam

Kaspor Geofoam

Kaspor Geofoam

İnşaat mühendisliği uygulamalarında, EPS (Genleştirilmiş Polistiren) 
ekonomik ve etkili bir ısı yalıtım malzemesi olarak uzun yıllardır 
kullanılmaktadır. Genleştirilmiş Polistiren (EPS) Geofoam, 1972 yılında 
yol dolgusundaki oturmaları azaltmak amacıyla hafif ağırlık (lightweight) 
yol dolgu malzemesi olarak Norveç’te, “Norwegian Road Research Laboratory” 
tarafından kullanılmıştır.

EPS Geofoam’ın hafif yol dolgu malzemesi olarak Oslo’da kullanılmasının başarılı 
sonuçları bilinmesine rağmen, bu malzemenin kullanılması on yılı aşkın bir süre 
sadece İskandinav ülkeleri ile sınırlı kalmıştır. 1985 yılında, Oslo’da gerçekleştirilen 
“Birinci Uluslararası Geofoam Konferansı’nda, EPS Geofoam’ın yol dolgularında 
kullanılmasında kazanılan deneyimler ve kazançların farklı ülke katılımcılarına aktarılması 
ile özellikle problemli zemin şartları olan ülkelerde

EPS Geofoam, istinat ve rıhtım duvarlarında statik ve dinamik yanal toprak basıncını 
azaltmak; yol dolgularında oturma miktarını azaltmak, yamaç stabilitesini sağlamak; 
ve kazıklı temellerde sismik yüklere karşı izolasyon amacı ile kullanılabilir.

EPS Geofoam kullanılan yapıların statik yükler altındaki performansının iyi olduğu ile 
ilgili birçok uygulama örnekleri bulunmaktadır. Sismik yükler altında EPS Geofoam 
performansının iyi olması ile ilgili örnek Japonya’dan verilebilir. 1993-1995 yılları 
arasında Japonya’nın değişik bölgeleri kuvvetli depremlere maruz kalmıştır. Hotta vd. (1996). 
Büyüklükleri 6.6 ile 8.1 arasında değişen beş adet deprem sonrasında, bölgede bazı hasarların 
olmasına rağmen, EPS dolguların oldukça stabil olduğunu belirtmiştir

EPS Geofoam Popülerliği artmaya başlamıştır.
EPS Geofoam hafif ağırlık dolgu malzemesi olarak kullanılmaya başlanmıştır. 1985-1987 yılları 
arasında Japonya’da 2000 projede 1.5 milyon metreküp Geofoam kullanılmıştır. Bu projelerde 
kullanılan ve performansı test edilen Geofoam’ın başarılı sonuçları, bu yeni malzemenin 
potansiyel hafif ağırlık dolgu malzemesi olarak kullanılabileceğini göstermiştir. Örneğin; 
Japonya Havaalanı’nda uçak pistinin altına geofoam yerleştirilmesi, bu malzemenin ağır ve 
tekrarlı yüklere maruz kalan yerlerde de kullanılabileceğini göstermiştir.

Farklı ülkelerden üretici, uygulayıcı ve araştırmacıların katıldığı 2010 yılında Amsterdam-
Hollanda’da gerçekleştirilen, İnşaat Mühendisliği Uygulamaları’nda EPS Kullanılması 
(EUMEPS Masterclass-EPS in Civil Engineering Applications) konulu toplantıda, 1985 yılından 
2010 yılına kadar EPS’in çok önemli inşaat mühendisliği uygulamalarında başarı ile 
kullanıldığı sonucuna varılmıştır.

  • Açıklama
ÜRÜNLERİMİZ

Diğer Ürünlerimiz